تصویری

ولایت مطلقه فقیه و اضطراب ناشی از بحران های فزاینده: مصاحبه تلویزیون سپیده استقلال و آزادی

بنی صدر: آقای حسن آیت گفته بود یا مردم را از بنی صدر جدا می کنیم یا بنی صدر را از مردم محروم می کنیم ، اولی را نتوانستند ، دومی را با کودتا انجام دادند .

جرائم اولین رئیس جمهوری ایران که بدلیل ارتکاب این جرائم محکوم شد وتوسط مجلس قلابی و دستنشانده آقای خمینی عزل شد.

۱، باور به دموکراسی و حقوق بشر ۲، مخالفت با اعدام‌ها و شکنجه‌ها  ۳، ملی‌گرایی و طرفداری از مصدق  ۴، مخالفت با ادامۀ جنگ  ۵، عدم اعتقاد به ولایت فقیه   ۶، مخالفت با اسلام فقاهتی   ۷، مخالفت با تبلیغات برای خمینی   ۸، مخالفت با گروگان‌گیری ۹، مخالفت با سازش‌های پنهانی با امریکا  ۱۰، اعلام جرم علیه بهزاد نبوی و رجایی بابت قرارداد الجزایر  ۱۱، مخالفت با نهادهای انقلابی (سپاه. کمیته و...) ۱۲، تبختر داشتن   ۱۳، مخالفت با شورای عالی قضایی که خمینی بر خلاف قانون اساسی آن دو مقام (بهشتی و موسوی اردبیلی)را گمارده بود   ۱۴، مخالفت با نخست‌وزیر و هیئت وزیران تحمیل شده توسط خمینی .

آقای رفسنجانی در کارنامه اش میگوید که احمد آقا آمد و گفت که کار بنی صدر را زودتر تمام کنید.

اگر من مسئله قدرت داشتم می باید خودم را به آقای خمینی می چسباندم و همان کاری را که دیگران کردند میکردم نه اینکه روی این موارد می ایستادم

اتفاقا خود آقای خمینی در آخرین پیامی که در کرمانشاه به من داده بود این بود که هر گاه من حاضر بشوم با سران حزب جمهوری اسلامی (آقایان بهشتی، رفسنجانی، خامنه ای)همکاری کنم . عزیزم . رئیس جمهور خواهم ماند . فرمانده کل قوا خواهم ماند . حکومت را هم هر طور بخواهم همان خواهد شد . خوب اگر من قدرت میخواستم میباید میگفتم بله البته هرچه را آقا می فرمایند ،همانطور است.

آقای خامنه ای می گوید  بنی صدر جامعه را دوقطبی کرده بود ،ولی در عمل کی بود که گفت اگر ۳۵ میلیون بگویند بله من میگویم نه ، چرا گفت ؟، برای اینکه بنی صدر طبق قانون اساسی پیشنهاد کرد که رفراندوم بشود و مردم تکلیف معین کنند ، پس اینکه می گوید بنی صدر دو قطبی می کرد  دروغ بود ، آن کسی دو قطبی کرد که می گفت که این اقلیت ۵ در صدی حزب اللهی باید بر ایران حکومت بکند.

وقتی آقای خمینی گفت ۳۵ میلیون بگوید آری من میگویم نه یعنی یکی در برابر همه، این یعنی زور در برابر حق ، حقی که مردم داشتند . انکار شد...

مصاحبه مرتضی عبداللهی با ابوالحسن بنی صدر .چهار شنبه ۳۱ خرداد ۹۶

فایل صوتی

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

فایل تصویری

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید


Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter