صوتی

مصاحبه رادیو عصر جدید - بنی‌صدر: اعلان بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل توسط ترامپ، اعلان ادامه جنگ صلیبی است

بنی صدر: اگر بخواهیم یک بررسی دقیق انجام بدهیم می باید ابتدا سَری به درون امریکا بزنیم، بعد سَری به درون فلسطین بزنیم، بعد هم رابطه امریکا را با منطقه ملاحظه کنیم تا بفهمیم که چراآقای ترامپ این کار را کرده.آقای ترامپ روز تولد پیامبر اسلام، بیت المقدس را پایتخت اسرائیل خواند. از آنجا که در سیاست، اتفاق محل ندارد، پس او بعمد چنین کرده است. در واقع، اعلان ادامه جنگ صلیبی است. الا اینکه این بار، مسیحیت پاپی دارد که مخالفت صریح خود را با این عمل ترامپ اظهار می کند و می داند که این جنگ، جنگ بر سر منافع و حفظ موقعیت سلطه در منطقه و حفظ ارتجاعی ترین پایگاه اجتماعی ائتلاف سرمایه داران بزرگ و ژنرالهای امریکائی است. در برابر این رویه، راهکار، تبدیل سرزمینهای مسلمان به سرزمینهای شهروندان حقوق مند و الگوی زندگی در صلح و رشد انسان و عمران طبیعت است.

اگر در جامعه فلسطینی، یک وجدان تاریخی و وجدان بر حقوق وجود داشت، اسرائیل بوجود نمی آمد.واقعیت امر این است که آقای ترامپ می گوید که اسرائیل محور منطقه است، یعنی آندسته از کشورهای عربی که بخواهند از حمایت آمریکا برخوردار بشوند، باید جورشان را با اسرائیل جور کنند. بیجهت نیست که سخنگوی وزیر اطلاعات اسرائیل مدعی شده که آقای ترامپ قبل از اعلان بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل، با روسای کشورهای عرب هماهنگی کرده.

هموطنان عزیز من، بدانید که زیر سلطه ها با مستقل و آزاد کردن خود، سلطه گرها را ناگزیر به تغییر می کنند.وقتی زیر سلطه ها خودشان را به خشونت، کشتن و کشته شدن می سپرند، طبیعتا سلطه گرها را بر می انگیزند تا هیزم این جهنم را بیشتر کنند.ایران صدای دیگری می خواهد، صدایی که از حقوق سخن بگوید. این پیام، ایران را از نو، قلب بزرگترین حوزه تمدنی جهان می گرداند ... رادیو عصر جدید، جمعه ۱۷ آذر ۹۶

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید .

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter