صوتی

پشت پرده سخن خامنه‌ای درباره دولت جوان، و رابطه جنبش با تحریم و جنگ - رادیو عصر جدید

بنی صدر: آقای خامنه ای، اگر موافق برجام نبودی چرا مانع نشدی، مگر نه اینکه ولایت مطلقه داری؟ در قانون اساسی تجدید نظر شده قید شده است که خطوط سیاست خارجی و اقتصادی و...با این آقاست و این آقا باید تعیین کنه، خب شما این خط را معین نفرمودی که اینها طبق آن خط عمل کنند؟ اگر معین نکردی خلاف قانون کردی و ولایت مطلقه عمل نکرد، اگر معین کردی که کردی (۱) بلحاظ اینکه آقای روحانی گفتند «جمله به جمله به تصویب ایشان رساندیم» (۲) پس شما تصویب کردید و حالا می زنید زیرش! پس هم دروغگویید و هم ولایت مطلقه، حرف زور است.در عمل وقتی میخواهی تصمیم بگیری و وقتی این تصمیم، نتایج دلخواه شما را به بار نمی آورد مجبوری بزنی زیرش که زدی زیرش، قبل از شما هم آقای خمینی همین کار را می کرد.

یک دور گفتی که به مجلس واگذار می کنم، خب مجلس داشت رسیدگی میکرد و کمیسیون تشکیل داد و کمیسیون قرار بود به مجلس،گزارش بدهد،به دستور چه کسی آن مجلس، همه اینها را متوقف کرد و در بیست دقیقه اجازه اجرا داد(۳) آقای روحانی هم گفت که ما قرارداد امضاء نکردیم. ولایت فقیه یعنی این، یعنی ۱۰۵ تعهد می پذیرید که هیچ کدامتان حاظر نیستید مسئولیت بعده بگیرید ولی مردم ایران الان دارند بهای سنگینتعهدهارا با این تحریمهای سنگین و تهدید به جنگ می پردازند.

بنازم به این آقای مطلقه که چهل سال مسئله ساخته و مسئله بر مسئله افزوده، حالا می گوید که اگر میخواهید که اینها درست بشود یک دولت جوان و حزب اللهی روی کار بیاورید تا همه مسائل را حل کند!! قضیه این است که ایشان میخواهد به جوانها بگوید که من جوانگرا هستم اما پشت و باطن این ظاهر این است که یعنی جانشین ایشان هم یک جوان خواهد بود، یعنی یک روحانی از ۶۰ سال به بالا قطعا نخواهد بود، پس چه کسی خواهد بود؟ آقا زاده ایشان. در سپاه هم نگرانی ایشان از بابت جنگ نیست چون اگر نگرانی ایشان از بابت جنگ بود باید کسانی را بکار می گمارد که تجربه جنگ دارند، ولی درجه یک ها را برداشته و درجه دو ها را کهدر سرکوب جنبشها از جمله جنبش ۸۸سابقه دارند، گمارده بعنوان اینکه جوان گرایی میکند که در واقع، نشانگر نگرانی ایشان از جنبش مردم استپس این آقا دارد زمینه فراهم می کند برای فرزندش که اگر خودش از دنیا رفت، او بشود رهبر.

آقای روحانی می گوید «اگر ایران را بمباران هم بکنند ما مقاومت می کنیم» و کسی هم نیست که به این آقا بگوید آقا شما چرا باید بگذارید که ایران بمباران بشود که شما مقاومت بکنید؟ چه عیب دارد که کاری بکنید که ایران بمباران نشود و در دنیا بگویند که یک ملت عاقل و بالغ و رشیدی است و یک مسئله را حل کرد؟ شما بجای مردم میگویید که بزنند ایران را کن فیکون هم بکنند!! چون بنای آن بمباران این است که تمام تاسیسات حیاتی اقتصادی ایران را نابود کنند، خب وقتی نابود کردند شما چه مقاومتی میکنید؟ فرض کنیم مقاومت هم می کنی، هنره؟ هنر این است که این امر واقع نشود و جو جنگ به جو صلح بدل بشود و شما بتوانید حقوق ملی مردم ایران را به کرسی بنشانید

حالا چرا مردم جنبش نمی کنند؟ مردم  بین دو سنگ آسیابگیر کردند، یکی طرف آقای خامنه ای و ابزارهای سرکوبش هستند و یک طرف هم آقای ترامپ و تحریم و تهدید به جنگ. هرگاه شما مردم به جنبش برخیزید، جنگ بی معنی میشود و تحریم هم می رود پی کارش! چون هیچ حکومتی نمی تواند به کشوری حمله کند که مردمش در جنبش هستند. دوم اینکه چون شما مردم در جنبش هستید هم این رژیم زیر فشار قرار می گیرد و هم آقای ترامپ که این رژیم برایش تخم طلایی می کنه، برای اینکه افکار عمومی دنیا می گویند چرا ملتی را که در جنبش هستند را به این شدت تحریم میکنید که اینها از لحاظ زندگی روزمره در مضیقه باشند ... مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای بنی صدر، جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸

 

لینک صوتی

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

 

لینک تصویری

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter