صوتی

بن‌بست‌های خامنه‌ای و ترامپ، و سرنگون کردن پهپاد آمریکا توسط سپاه . رادیو عصر جدید

مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای بنی صدر،جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

 

بنی‌صدر: بن‌بست‌های خامنه‌ای و ترامپ، و سرنگون کردن پهپاد آمریکا توسط سپاه

سوال رادیو عصر جدید از آقای بنی صدر: در ۳۸ امین سالگرد کودتای خرداد ۱۳۶۰ شاهد حضور شدید شبح جنگ بر سر ایران هستیم،شما در وضعیت سنجی اخیر خود، بن‌بست‌هایی را برشمردید که خامنه‌ای و رﮊیمش، و ترامپ و حکومتش در آن گرفتارند.

با توجه به حمله سپاه به پهپاد آمریکایی و خودداری آقای ترامپ از واکنش، و اینکه در وضعیت سنجی خود گفتید: «این بن‌بست‌ها، مساعدترین وضعیت برای برخورد نظامی را بوجود آورده»، ارزیابی شما از وضعیت فعلی منطقه، و بن بستهای این دو رژیم چیست، و مردم ایران و آمریکا برای خروج از این وضعیت، چه کنشهایی می توانند صورت دهند؟

*******

بنی صدر. سقوط پهپاد توسط سپاه پاسداران و اینکه آقای ترامپ دستورحمله داده بوده است و در آخرین لحظه دستور را لغوکرده ، این دلیل است بر اینکه آن وضعیت سنجی واقعیت را آنجور که هست دیده.

در خرداد ۶۰ ایران در حال بدست آوردن یک پیروزی سیاسی نظامی در جنگی بود که رزیم صدام به حمایت آمریکا و انگلستان و همین کشور های به اصطلاح نفتی خلیج فارس به ایران تجاوز کرده بود، هر گاه پیشنهادی صلحی که کشور های غیر متعهد کرده بودند که ما هم پذیرفته بودیم و عراق هم پذیرفته بود ، کودتا نمی شد و آن پیشنهاد اجرا می شد، ما صاحب یک پیروزی بودیم بدون اینکه یک نسل ایرانی قربانی بشود و بقول این آقایان کودتا چی یک هزار میلیارد دلار به ایران زیان وارد شود. آنهایی که آن پیروزی را از مردم ایران و نیروهای مسلح ما دزدیدند و با کودتا انقلاب را هم از مر

دزدیدند و به اسلام هم تجاوز کردند برای اینکه وسیله توجیح زورمداری کردند تا امروز و اینکه کشور را گرفتار بن بستی کردند که زمینه ساز هر گونه عمل قهر آمیز از جنگ و غیره کردند.

 

از دید من آمریکاییها همه این کار ها را میکنند و بعد میگویند در آخرین لحظه دستور لغو دادم ، اینها هیچ اثری جز در اقتصاد ایران منظور نظر آنها نیست ،چون معنایش این است که نه سرمایه ای در اقتصاد ایران بکار بیفتد و نه ایران در موقعیتی باشد که بتواند اقتصادش را اداره کند ، باید در حالت جنگی بسر ببره.

آقای ترامپ و وزیر دفاعش و... مدعیند که این پهپاد در آبهای بین المللی هدف موشک ایران قرار گرفته و سقوط کرده، خوب سوال اینه که اگر اینطوراست پس چطور این لاشه های پهپاد دست ایرانه ، این چه جوری در آبهای بینالمللی که شما در آنجا ناوگان هم دارید و پایگاه دریایی دارید، پایگاه هوایی دارید و این همه قمر مصنوعی جاسوسی و خبر چین دارید نه قبل از وقوع از آن انفجار در کشتی ها مطلع می شوید و نه قبل از وقوع این حمله به پهپاد مطلع می شوید و نه بعد از وقوع میتوانید برید این لاشه را اقلا خودتان بردارید که بعد مدعی بشوید که ببینید این در آبهای بین المللی بوده و ما هم چون آنجا بودیم رفتیم و برداشتیم ، خوب وقتیکه این طرف لاشه ها را می یابد و به نمایش میگذارد یعنی اینکه در آبهای ایران بوده.

خوب اگر در آبهای ایران بود شما چرا تجاوز کردی ، غیر از اینه که تحریکات میکنی تا زمینه بسازی برای اینکه جنگی بکنی و بگویی که من چاره نداشتم ، خوب آقای ترامپ چرا بن بست را تا جایی میبری که راه پس و پیش نداشته باشی الی باید به طریق نظامی که تازه آن هم که بن بست را باز نمیکنه و بدتر هم میکنه.

آقای ترامپ در افکار عمومی دنیا آدم بی اعتباری  است ،نه آسیا و نه اروپا و نه آفریقا موافق این نیست که آقای ترامپ با ایران جنگ بکنه ، افکار عمومی آمریکا هم قطعا آماده نیست که اگر بود ایشان دستور لغو نمی داد و بدتر هم می کرد.

آقای خامنه ای، اگر شما ناوگان آمریکا در خلیج فارس را هم فرستادی زیر آب این را همه میدانند که پیروزی برای ایران نیست چون آنها هم این وطن ما را ویرانه خواهند کرد. جنگ هیچ وقت راه گشاه نبوده .

آقای شمعخانی هم مثل آقای خمینی میگوید جنگ نخواهد شد، وقتی فرماندهان ارتش پیش آقای خمینی رفتند و گذارش دادند که صدام آماد حمله به ایران است ، آقای خمینی گفت هیچ کس به ایران حمله نمی کند.

https://www.entekhab.ir/fa/news/484119/شمخانی-جنگ-نمی%E2%80%8Cشود

مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای بنی صدر،جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

لینک صوتی

 

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

لینک تصویری

 

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter