صوتی

از پیامدهای حمله به تأسیسات نفتی عربستان: رژیم خود را در وضعیت دفاعی می بیند - خطر جدی جنگ - رادیو فرانسه

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

rfi فارسی- : جمهوری اسلامی ایران رسماً به آمریکا گفته است : "حمله به تأسیسات نفتی عربستان کار ما نبوده" در حالی که بیش از پیش مقامات ریاض و واشنگتن می گویند که این حملات کار ایران بوده، از خاک این کشور و با استفاده از پهپاد و موشک هم صورت گرفته و دلایل و مدارک اثبات کنندۀ آن را نیز ارائه می کنند، هم خطاب به افکار عمومی، هم به سازمان ملل. اما، جمهوری اسلامی ایران که از آغاز نقش خود را در این حملات انکار کرده، چرا حالا لازم دیده که رسماً این انکار را به دولت آمریکا اعلام کند؟ و آیا ادعای حکومت ایران پذیرفته خواهد شد؟
 
در پاسخ به این سئوالات و سئوالات دیگر، ابوالحسن بنی صدر از جمله گفته است : علتش واضح است: مقامات جمهوری اسلامی ایران احساس خطر می کنند و خطر [جنگ] هم جدّی است. 
 
با این حال، ابوالحسن بنی صدر هنوز بعید نمی داند که رهبران ایران و آمریکا پشت پرده با یکدیگر به توافق برسند تا چنین جنگی صورت نگیرد. او گفته است که غایب این معادلات مردم ایران هستند که در محاسبات رهبر جمهوری اسلامی ایران به حساب نمی آیند و مادام که مردم ایران این بی اعتنایی را نسبت به خود بپذیرند، خطر و تهدید جنگ نیز به قوت خود باقی می ماند، با این تفاوت که چنین خطری مصداق بازی کردن با آتش است که هر آن ممکن است از کنترل خارج شده و به خود جنگ تبدیل شود.

                                                                           

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter