صوتی

پیش فروش ثروت ملی ایران (نفت ) راه حل نیست، مصاحبۀ رادیو عصر جدید با ابوالحسن بنی صدر

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

 

ابوالحسن بنی صدر: از زمان قاجار به اینطرف، ارز یا پول خارجی و پول داخلی این نقش را پیدا کردند که ثروت های ملی مردم را به خارج از ایران انتقال بدهند، در حال حاضر این نقش را با شدت بیشتری انجام می دهند.
 
- طبق خبر هایی که رژیم منتشر می کند ، می گوید که در ۱۰ سال اخیر، ١٠٠ میلیارد دلار ارز از ایران خارج شده است.
 
- اقتصاد ایران، اقتصاد مصرف و رانت محور است. دولت از لحاظ بودجه ورشکسته و نظام بانکی هم ورشکسته است.
 
- آیا این رژیم در این چهل سال، توانسته اقتصاد را از تورم رها کند؟ خیر.
 
- آیا اگر تحریم ها را بردارند، این دولت می تواند تورم را مهار کند؟ نه.
 
- وقتی رژیم آن قرارداد وین را امضاء می کرد، خطاب به شما مردم ایران عرض کردم که این دلار بیشتر در اختیار این رژیم، وضع را بهتر نمی کند ، بدتر می کند.
 
- شما یک مردمی نیستید که بگویید ما دفعۀ اول است و تجربه نداشتیم، ۴۰ سال است، در دورۀ شاه هم همین آش و همین کاسه بوده است. آن رژیم با همان اقتصاد، اگر ادامه پیدا می کرد، الان ایران در همین وضعیت بود.
 
- آن اقتصاد که در بهار انقلاب بنا گذاشتیم، اقتصاد تولید محور بود. خوب، آن کودتا از جمله برای این بود که آن نقش را از بین ببرند و جایش را بدهند به نقشی که در دورۀ شاه داشت، یعنی نقش بانک صدور ثروت به خارج  بشود، که الان هم هست.
 
- قانون اساسی بر پایۀ حقوق پنجگانه الان در اختیار شما مردم ایران است، مراجعه کنید (کلیک کنید)، چهار بعد دارد: بعدهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی. باید رابطه ها را حقوق تنظیم کنند، تا انسان ایرانی منزلت پیدا کند، امنیت پیدا کند و بشود انسان تولید کننده. الان همچین انسانی نیست، برای اینکه امکانش وجود ندارد.
 
- استعداد ها از ایران می روند ، زن در جامع، ایران آزادی ندارد، حقوق ندارد، ثبات و منزلت ندارد. کارگر ایرانی ثبات ندارد، درآمدش ناچیز است و هزینه اش هنگفت.
 
-دولت، استبدادی و وابسته است، به چی؟ به صدور نیروهای محرکه به خارج. این تدابیر که دولت می سنجد، خود به فریاد می گوید این وابستگی را. غیر از این هم ممکن نیست، ممکن نیست که یک رژیم استبدادی، بدون وابستگی باشد.
 
از بهار انقلاب که برای اولین بار در دوران معاصر، متوسط درآمد خانوارها از متوسط هزینه بیشتر شده بود، کودتا کردند که این نسبت  بهم خورد. حالا هزینه بالاتر از درآمد است، در شهر و در روستا های ایران. این نابرابری، همینجور مداوم افزایش پیدا می کند. رژیم توانایی کاهش تورم را ندارد ...

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter