صوتی

جنگ ۸ ساله در پرتو اسناد جدید و وقایع پنهانی در نوار فرماندهانی در سپاه پاسداران، مصاحبۀ رادیو عصر جدید با ابوالحسن بنی صدر

 
حسین جواد زاده: آقای خامنه ‌ای در سخنرانی چهلمین سالگرد آغاز جنگ از «تحریف واقعیات دفاع مقدس» ابراز نگرانی کردند. 
اسناد جدیدی نیز دربارۀ جنگ ۸ ساله منتشر شده اند، در پرتو اسناد جدید، چگونه باید به جنگ ایران و عراق نگریست؟
ابوالحسن بنی صدر: - حالا می دانیم چرا آقای احمد خمینی را کشتند. ترس آقای خامنه ای بی خود نیست.
- آقای خامنه ای نگران است که این اسناد، تحریف هایی را که کرده اند، برملا  کند و این باند ایران گیتی را بیش از پیش مفتضح  بکند. ترس ایشان از این است.
- حامد الجبوری، وزیر تشریفات صدام گفت که دکتر شاپور بختیار و جرج براون وزیر خارجۀ اسبق انگلیس و آقای سپهبد اویسی، بعد از کودتای نوژه، پیش صدام حسین آمدند و گفتند که ارتش ایران متلاشی است و اگر شما به ایران حمله کنید، ارتش ایران توان مقاومت ندارد و ایران سقوط می کند.
- آقای آلن کلارک، وزیر خارجه در حکومت خانم مارگارت تاچر در دادگاه ایران گیت گفت، جنگ در سود انگلستان و غرب بود، اسباب ایجاد و ادامه اش را فراهم کردیم. ایجادش را آقای صدام حسین فراهم کرد، و آقای جرج براون هم برای همین کار به عراق رفته بود. 
- صدام حسینی که می خواست ایران را به سه قسمت تجزیه کند، در خرداد ۶۰ حاضر  به صلح بود، ادامه اش توسط چه کسانی ادامه یافت؟ توسط کسانی که کودتا کردند که آن جنگ را ادامه بدهند: بله، توسط ایران گیتی ها. پس آن اتصال با ایالات متحده امریکا و انگلیس و اسرائیل، یعنی معاملۀ اکتبر سورپرایز، از دوران جنگ شروع می شود، این نکته بسیار مهم است.
- کودتای دوم، کودتا بر ضد بنی صدر و تجربۀ دمکراسی در ایران است که من در کارنامه، آن کودتای خزنده را روز بروز گزارش می دادم که چگونه دارد پیش می رود.
- کودتای سوم، کودتا بر ضد آقای حسینعلی منتظری است که بنابر صوتِ ضبط شدۀ گفتگوهای سه ساعته، از ۱۳۶۰ وارد مرحله عمل شده است.
- کودتای چهارم– که سند جدیدی از آن پرده برمی دارد-، این بود که آقای احمد خمینی قصد داشته با شماری از سپاهیان کودتا کند و خود را جانشین پدر بخواند، و این یک سندی است که دقیقش در قسمت "صفحه ای از تاریخ" در سایت انقلاب اسلامی (در هجرت)، منتشر خواهد شد.
سند می گوید که آقای محمد جواد لاریجانی، معاون وزیر خارجه، در سال ۱۳۶۷، سفیر فرانسه را برای دادن اطلاع رسمی به اتحادیه اروپا احضار می کند– آقای خامنه ای بی خود نگران نیست-، بطور رسمی اطلاع می دهد که آقای احمد خمینی و سه نفر دیگر در تدارک کودتایی بودند که ناکام گذاشته شدند ... .

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter