تصویری

استراتژی دونالد ترامپ برای حفظ رژیم ولایت فقیه، مصاحبه تلویزیون سپیدۀ استقلال و آزادی

استراتژی دونالد ترامپ برای حفظ رژیم ولایت فقیه، مصاحبه مرتضی عبداللهی با ابوالحسن بنی صدر در تلویزیون سپیدۀ استقلال و آزادی:

 

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

ابوالحسن بنی صدر: - در این رژیم برای هیچکدام از مسائل ایران راه حل نیست، برای اینکه این مسائل را خود رژیم ساخته ، مسئله ساز که مسئله حل نمی کند.
 
- می گویند که آقای ترامپ می خواهد این رژیم را براندازد. آقای ترامپ اصلاً در برنامه اش نیست که این رژیم را براندازد. برای چه باید براندازد؟ این رژیم بهترین موقعیت را برای یک قدرت در حال انحطاط توی منطقه فراهم کرده است.
 
- آقای ظریف دروغ می گوید و درست وارونۀ حقیقت را می گوید که این قرارداد بر مبنای بی اعتمادی به آمریکا امضاء شده است.
 
- فرارداد وین بر مبنای بی اعتمادی کامل به رژیم ولایت مطلقه فقیه تهیه شده است. والا چه معنی دارد که از شما ۱۰۵ تعهد گرفتند! چه معنی دارد که در مصوبۀ شورای امنیت قید بشود که اگر یک کشور ثابت کند که ایران به تعهدش عمل نکرده، این تحریم ها در جا برمی گردد؟ پس قرارداد بر مبنای بی اعتمادی کامل به ایران تهیه شده است.
 
- آقای خامنه ای این شما بودید که از فردای این توافق، آن نمایشات شهرهای موشکی زیر زمینی و آزمایشات موشکی قاره پیما را انجام دادید، این یعنی تحریک.
 
- آقای ترامپ این همه دروغ گفت، و گفت که چهار بار ایران نقص کرده، خوب دروغ می گفت، ولی بهانه داشت.
 
- اینکه سپاه اقتصاد ایران را در دستش هست، دروغ است؟ اینکه سپاه بقول آقای روحانی دولت با اسلحه است، دروغ است؟ اینکه سپاه سرکوب کنندۀ مردم ایران است دروغ است؟ اینکه مردم ایران از حقوق انسانی شان محرومند، دروغ است؟ نه، اینها دروغ نیستند، واقعیت اند.
 
- حالا که این وضعیت پیش آمده، می گوید که ما گزینه ها داریم. آخر چه گزینه ای داری! اگر آنطرف می گوید گزینه دارم، آنها را می گذارد روی میز. گزینۀ شما کجاست که هیچ کس از آنها خبر ندارد؟ برای اینکه در واقع نداری، آب سنگین را که با سیمان ریختند، ِگل گرفتند و رفت پی کارش. آن سانتریفیوز ها هم که تعطیل شدند و دیگر قابل مصرف نیستند. چیزی شما در اختیار ندارید. 
 
- آنچه که داشتید و می توانستید از آنها استفاده کنید این است که خود را وارد آن جنگ های هفت گانه نمی کردی و به مردم خود امکان می دادی که از حقوقشان برخوردار باشند، یک کشور صاحب شخصیت باشند. طوری که او جرأت نکند بگوید ملت تروریست. جرات نکند که خلیج فارس را ببخشد به آنطرف. یک آدم بی فرهنگی جرأت کند و به یک ملت با فرهنگی که قلب بزرگترین حوزۀ فرهنگی تمدنی بشر است، بگوید تروریست.
 
- این حقارت مال ملت نیست، مال این رژیم ولایت مطلقه فقیه است. این رژیم بی اعتبار است، این حقیر است که به همچنین آدمی امکان می دهد که همچنین جسارتی به ملت بزرگ ما بکند و ...

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter